VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU MiNi JOSEPH


1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na nákup v internetovom

obchode MiNi JOSEPH www.minijoseph.sk (ďalej len „internetový obchod“), ktorý je prevádzkovaný

spoločnosťou MiNi JOSEPH, s.r.o.

1.2 Tieto VOP upravujú vzájomné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim v oblasti pri uzatváraní

zmlúv, ktorých predmetom je predaj tovaru.

1.3 Predávajúcim je spoločnosť:

MiNi JOSEPH, s.r.o.

so sídlom: Štefánikova 74, 949 01 Nitra, Slovenská republika

IČO: 53 164 938, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka číslo: 51704/N

IČ DPH: SK2121290974

Telefonický kontakt: 0904 612 848

E- mail: silvia.pavel@minijoseph.sk

(ďalej len „Predávajúci“)

1.4 Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar ponúkaný v našom v

internetovom obchode, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.

1.5 Kupujúcim spotrebiteľom je v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka v spojitosti

s ustanovením § 2 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa a na účely týchto VOP fyzická osoba, ktorá

pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti

alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

(ďalej len „Kupujúci“)

1.6 Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim (spotrebiteľom) výslovne neupravené týmito

VOP sa riadia predovšetkým príslušnými ustanoveniami občianskeho zákonníka, zákona o

ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo

poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len

„zákon č. 108/2024 Z. z. pri predaji na diaľku“) a zákonom č. 513/1991 Obchodný zákonník za

predpokladu, že kupujúcim nebude spotrebiteľ, ako aj inými súvisiacimi predpismi.

1.7 Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru v našom

internetovom obchode a ktorá je uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim.

1.8 Každý používateľ internetovej stránky nášho internetového obchodu , ako aj každý Kupujúci

odoslaním elektronickej objednávky tovaru Predávajúcemu týmto potvrdzuje, že sa s týmito VOP

dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a v tomto znení s nimi bez výhrad súhlasí a zaväzuje sa

nimi riadiť.

 

2. Objednávka tovaru a uzatvorenie kúpnej zmluvy

2.1 Podmienkou pre vytvorenie a odoslanie elektronickej objednávky na kúpu tovaru v našom

internetovom obchode je predchádzajúca registrácia a vytvorenie tzv. osobného účtu alebo nákup

bez registrácie. Prístupovými údajmi sa na účely osobného účtu Kupujúceho rozumejú e-mailová

adresa Kupujúceho a ním zvolené heslo.

2.2 Návrhom Predávajúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy s Kupujúcim je umiestnenie ponúkaného

tovaru s uvedením jeho hlavných vlastností, ako aj celkovej ceny vrátane DPH na stránke

internetového obchodu. Tovar je možné objednať prostredníctvom elektronickej objednávky.

Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár obsahujúci informácie o

Kupujúcom vrátane fakturačných a dodacích údajov, zoznam objednaného tovaru z ponuky

internetového obchodu, celkovú cenu objednaného tovaru a spôsob dodania a platby (ďalej len

„objednávka“).

2.3 Kupujúci si za účelom vytvorenia objednávky a kúpy tovaru vloží zvolený tovar do elektronického

košíka a ďalej nasleduje pokyny uvedené na stránke internetového obchodu týkajúce sa vyplnenia

objednávkového formulára.

2.4 Kupujúci má možnosť pred záväzným odoslaním objednávky si ju skontrolovať a v prípade

potreby opraviť. Kupujúci odoslaním objednávky vyhlasuje, že všetky údaje uvedené v objednávke sú

úplné a pravdivé.

2.5 Odoslaním objednávky Kupujúcim a jej prijatím zo strany Predávajúceho vzniká kúpna zmluva.

2.6 Prijatie objednávky Predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu zaslaním potvrdenia na e-mail,

ktorý Kupujúci zadal pri registrácii. Predávajúci je povinný zaslaním informačného e-mailu

Kupujúceho bezodkladne informovať aj o tom, že zaslanú objednávku nie je schopný z akýchkoľvek

príčin vybaviť. Zmluvu uzatvorenú na základe objednávky, ktorá je pre obe zmluvné strany záväzná,

možno meniť alebo zrušiť len na základe dohody oboch zmluvných strán alebo zo zákonných

dôvodov.

 

3. Ceny tovaru

3.1 Aktuálne a platné ceny jednotlivých produktov sú na stránke nášho internetového obchodu

uvádzané pri každom produkte samostatne a zahŕňajú DPH, ako aj všetky ostatné dane. Uvedené

ceny nezahŕňajú náklady spojené s doručením objednaného tovaru Kupujúcemu, t.j. poštovné.

3.2 Predávajúci si vyhradzuje právo na aktualizáciu a prípadnú zmenu cien ponúkaného tovaru.

3.3 Poštovné sa uvádza na stránke https://www.minijoseph.sk/doprava-a-platba a v elektronickom

košíku ešte pred dokončením objednávky.

3.4 Konečná cena je celková cena uvedená v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním

záväznej objednávky. Konečná cena je uvádzaná vrátane DPH, ostatných daní a ceny za spôsob

dopravy a platby, ktoré sa Kupujúci odoslaním objednávky zaväzuje za účelom kúpy tovaru zaplatiť

(ďalej aj „Kúpna cena“). Predávajúci a Kupujúci sú touto cenou viazaní a meniť ju je možné iba na

základe vzájomnej dohody oboch zmluvných strán.

 

4. Platobné podmienky

4.1 Kúpna cena je splatná pri odosielaní objednávky. Bez vykonania úhrady nie je možné objednávku

odoslať a ďalej spracovať.

4.2 Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar spôsobmi, ktoré sú uvedené na stránke

https://www.minijoseph.sk/doprava-a-platba .

4.3 Predávajúci vyhlasuje, že údaje o platobných kartách Kupujúcich nijako nezhromažďuje, ani inak

neuchováva.

4.4 Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo na objednaný tovar až do úplného zaplatenia Kúpnej

ceny.

 

5. Dodanie tovaru a dodacie podmienky

5.1 Predávajúci, resp. Príslušný doručovateľ doručí Kupujúcemu objednaný tovar na miesto určené v

objednávke ako dodacie miesto (t.j. v časti „Dodacie údaje“).

5.2 Obvyklá dodacia lehota pre tovar objednaný s miestom dodania na území Slovenskej republiky je

tri až päť pracovných dní odo dňa potvrdenia prijatia objednávky Predávajúcim podľa článku 2 bod

2.5 týchto VOP.

5.3 Obvyklá dodacia lehota pre tovar objednaný s miestom dodania na území ostatných štátov

Európskej únie (s výnimkou Slovenskej republiky) je sedem až desať pracovných dní odo dňa

potvrdenia prijatia objednávky Predávajúcim podľa článku 2 bod 2.5 týchto VOP.

5.4 V prípade, že dodanie tovaru v dodacej lehote podľa bodov 5.2 a 5.3 tohto článku nebude z

akýchkoľvek príčin možné, je Predávajúci povinný Kupujúceho o tom dodatočne a bezodkladne

informovať. V tomto prípade je Predávajúci zároveň oprávenený jednostranne predĺžiť lehotu na

dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom Kupujúceho taktiež bezodkladne upovedomí.

5.5 Predávajúci je povinný vopred informovať Kupujúceho aj o prípadných obmedzeniach dodávky

tovaru, najneskôr v okamihu začatia postupu vytvárania objednávky.

5.6 V prípade, ak by predĺžená dodacia lehota presiahla 30 dní, je Kupujúci oprávnený od uzatvorenej

kúpnej zmluvy odstúpiť.

5.7 Predávajúci si splní svoje povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy v okamihu

odovzdania objednaného tovaru odovzdaním dopravcovi na prepravu.

5.8 Tovar bude dodaný Kupujúcemu v bežných ochranných obaloch, s výnimkou prípadov, ak z

povahy tovaru alebo z dohody zmluvných strán vyplývajú špeciálne požiadavky.

5.9 Tovar bude dodaný Kupujúcemu s priloženou faktúrou.

5.10 Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar v mieste, ktoré uviedol ako miesto dodania v

objednávke. V prípade, ak Kupujúci neprevezme objednaný tovar, ktorý mu bol doručený na miesto

dodania určené v objednávke, resp.iné miesto podľa dohody alebo si tovar osobne neprevezme, je

Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu škody vo výške účelne vynaložených

nákladov súvisiacich s plnením.

5.11 Predávajúci garantuje odoslanie tovaru v neporušenom stave. Kupujúcemu sa odporúča

skontrolovať dodaný tovar za prítomnosti doručovateľa. Pokiaľ Kupujúci pri prevzatí objednaného

tovaru zistí jeho poškodenie, porušenie obalu, či prípadne iné nezrovnalosti, odporúčame o tom

príslušného doručovateľa informovať a túto skutočnosť zapísať do prepravného listu, prípadne tovar

odmietnuť prevziať z tohto dôvodu.

 

6. Vrátenie tovaru- Odstúpenie od zmluvy

6.1. Kupujúci je v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na

diaľku, resp. súvisiacimi právnymi predpismi oprávnený odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy,

predmetom ktorej je dodanie tovaru aj bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa

prevzatia objednaného tovaru. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku

zruší.

6.2 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v písomnej podobe alebo

prostredníctvom e-mailu, prípadne odoslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý

je dostupný na https://www.minijoseph.sk/odstupenie-od-zmluvy.pdf .

6.3 Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 6.1 tohto článku sa považuje za zachovanú, ak

oznámenie o odstúpení od zmluvy odošle Kupujúci Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty,

pričom dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Kupujúci.

6.4 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy podľa bodu 6.1 tohto

článku zaslať tovar, ktorý bol predmetom kúpnej zmluvy, Predávajúcemu späť na fakturačnú adresu

uvedenej v článku 1 bod 1.3 týchto VOP. Tovar musí byť vhodne zabalený na prepravu tak, aby sa

predišlo jeho poškodeniu. Tovar nesmie byť nosený, akokoľvek upravený, či znehodnotený. Na

tovare musia byť zachované všetky štítky. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré

vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného

na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade zníženia kvality tovaru, resp. vzniku škody na

tovare je Kupujúci povinný túto škodu Predávajúcemu nahradiť.

6.5 Náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu v prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 6.1 tohto

článku znáša v celom rozsahu Kupujúci.

6.6 V prípade odstúpenia od zmluvy Kupujúcim podľa bodu 6.1 tohto článku je Predávajúci povinný

vrátený tovar prevziať a bez zbytočného odkladu vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho

prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné.

Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu náklady na dopravu a poštovné, ktoré predstavujú

rozdiel medzi nákladmi na doručenie spôsobom, ktorý si pôvodne zvolil Kupujúci a nákladmi na

doručenie najlacnejším bežným spôsobom doručenia tovaru ponúkaným Predávajúcim.

6.7 Predávajúci vráti Kupujúcemu platby podľa bodu 6.6 tohto článku rovnakým spôsobom, aký

použil Kupujúci pri svojej platbe. To neplatí, ak sa Predávajúci s Kupujúcim písomne dohodnú inak.

 

7. Záručné podmienky

7.1 Predávajúci zodpovedá za vady objednaného tovaru v súlade s ustanoveniami § 619 a nasl.

Občianskeho zákonníka, ktoré má objednaný tovar pri prevzatí Kupujúcim. Predávajúci je povinný

vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z.

Spotrebiteľ musí byť písomne informovaný o výsledku reklamácie.

7.2 Kupujúci má právo uplatniť si nároky z vád tovaru počas trvania záručnej doby. Záručná doba je

24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Ak je na predávanej veci, jej obale

alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred

uplynutím tejto lehoty.

7.3 Dokladom o kúpe tovaru a záručným listom zároveň sa na účely uplatnenia nárokov z vád

objednaného tovaru podľa týchto VOP rozumie faktúra doručená elektronicky Kupujúcemu spolu s objednaným tovarom.

7.4 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne

odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto

odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak

tým Predávajúci nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to

Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30

dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. Spotrebiteľ musí byť písomne

informovaný o výsledku reklamácie.

7.5 Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako

vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva

prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstraniteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné

vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné

neodstraniteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. Predávajúci je povinný

vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z.

Spotrebiteľ musí byť písomne informovaný o výsledku reklamácie.

7.6 Záruka sa nevzťahuje na závady spôsobené neodbornou manipuláciou, neprimeraným

zaobchádzaním alebo na závady spôsobené nadmerným mechanickým opotrebením. Záruka sa

taktiež nevzťahuje na škody na tovare vzniknuté v dôsledku živelnej katastrofy, násilného

poškodenia, poveterostných podmienok alebo používania v extrémne neobvyklých podmienkach.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, v súlade so

zákonom č. 108/2024 Z. z. Spotrebiteľ musí byť písomne informovaný o výsledku reklamácie.

 

8. Reklamačné podmienky

8.1 Reklamáciu je Kupujúci oprávnený uplatniť na fakturačnej adrese Predávajúceho uvedenej v

článku 1 bod 1.3 týchto VOP poštou zaslaním chybného tovaru zabaleného do obalu vyhovujúcemu

preprave spolu s vyplneným reklamačným formulárom, ktorý je dostupný na

https://www.minijoseph.sk/reklamacny-formular.pdf a kópiou dokladu o kúpe (faktúrou) na adresu

Predávajúceho. Za dôvod reklamácie neuznávame opotrebovanie tovaru nosením a praním, ktoré

časom prirodzene mení vzhľah výrobku. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30

dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. Spotrebiteľ musí byť písomne

informovaný o výsledku reklamácie.

8.2 Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr

do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa

vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa

uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v

odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, vybavenie reklamácie však nesmie

trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu

najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. Spotrebiteľ musí byť

písomne informovaný o výsledku reklamácie.

8.3 Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení

opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. V prípade výmeny veci za novú,

začína plynúť nová záručná doba od jej prevzatia. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu

najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. Spotrebiteľ musí byť

písomne informovaný o výsledku reklamácie.

8.4 Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať Kupujúcemu písomný doklad najneskôr do

30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ

právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Predávajúci je

povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024

Z. z. Spotrebiteľ musí byť písomne informovaný o výsledku reklamácie.

 

9. Alternatívne riešenie sporov

9.1 Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu

(napríklad e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu

alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak Predávajúci odpovie na

túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať

návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len

subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby

podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva

hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12

Zákona 391/2015 Z.z.

9.2 Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov

RSO, ktorá je dostupná online na

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

9.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a

plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo

povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim,

vyplývajúceho z kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s kúpnou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa

týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota

sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za

začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

 

10. Ochrana osobných údajov

10.1 Informácie o Kupujúcich a ich osobné údaje sú spracúvané v súlade s príslušnými ustanoveniami

zákona č.122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení

neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“). Kupujúci vytvorením

registrácie v internetovom obchode, odoslaním elektronickej objednávky a uzatvorením kúpnej

zmluvy, ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú tieto VOP, udeľuje Predávajúcemu ako Prevádzkovateľovi

v zmysle zákona o ochrane osobných údajov (ďalej aj len „Prevádzkovateľ“) súhlas so zaradením

všetkých vyplnených osobných a iných údajov v objednávke, ako aj ďalších údajov získaných pri

obchodnom styku (ďalej len „osobné údaje“) do databázy Prevádzkovateľa a s ich ďalším

spracúvaním súhlasí.

10.2 Osobné údaje poskytnuté Kupujúcim budú spracúvané výlučne na obchodné a marketingové

potreby Prevádzkovateľa, ako aj zasielanie obchodných oznámení, okrem iného aj prostredníctvom

elektronických prostriedkov (predovšetkým formou e-mailu a SMS správ).

10.3 Osobné údaje Kupujúceho bude Prevádzkovateľ spracúvať výlučne za účelom vybavenia

objednávky Kupujúceho v internetovom obchode Prevádzkovateľa, jej dodania Kupujúcemu,

vybavenia reklamácie Kupujúceho, odstúpenia Kupujúceho od zmluvy a s tým súvisiacich činností,

ako aj zasielanie pravidelných informácií o novinkách a špeciálnych akciách v internetovom obchode

Prevádzkovateľa na e-mailovú adresu poskytnutú Kupujúcim. Predávajúci je povinný vybaviť

reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. Spotrebiteľ

musí byť písomne informovaný o výsledku reklamácie.

10.4 Súhlas sa poskytuje do odvolania súhlasu. Dotknutá osoba berie na vedomie, že má práva podľa

zákona č.122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, t.j.

predovšetkým, že poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné a že má právo prístupu k osobným

údajom. Každá dotknutá osoba má práva najmä podľa § 19